واکنون ایزی گرام 3 | ایزی گرام 3 با کلی امکانات جدید منتشر شد | کلیک کنید

۵ روش رایگان جهت افزایش نصب های اپلیکیشن شما

شهریور ۴, ۱۳۹۷

۵ روش رایگان جهت افزایش نصب های اپلیکیشن شما

۵ روش رایگان جهت افزایش نصب های اپلیکیشن شما که توسط لاری گالازو مدیر بازاریابی داخلی در اپت ویک ارائه شده است.

 

افزایش نصب اپلیکیشن

 

اگر هم‌اکنون در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، احتمالا به این معناست که شما در آستانه‌ی راه‌اندازی برنامه‌ی جدید برای تلفن همراه هستید.

 

احتمالا اولین بارتان است؟ یا احتمالا به این معناست که در این رابطه، ایده‌ی فوق‌العاده‌ای در ذهن دارید و نمی‌دانید چه کارهایی لازم است بر روی آن صورت گیرد تا موفق شوید. شاید فقط کنجکاو باشید که بدانید….

 

انگیزه‌تان هرچه که باشد، این متن را مطالعه کنید تا چند راهکار مفید برای افزایش نصب اپلیکیشن‌های تلفن همراهتان بیاموزید. این آموزش کمک خواهد کرد تا میزان دانلود اپلیکیشن‌هایتان را افزایش دهید.

 

با وجود رقابت چشمگیر میان فروشگاه اپ استور و فروشگاه گوگل پلی (چیزی حدود بیشتر از دو میلیون برنامه)، متقاعد کردن کاربران برای دانلود یک برنامه جدید بسیار مخاطره‌‌آمیز است. حتی سخت‌تر هم خواهد شد، اگر بودجه کم باشد.
خوشبختانه، برخی راهکارهای رایگان یا (بسیار ارزان) وجود دارند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

 

در زیر ۵ راهکار برتر رایگان برای بهتر کردن دانلود برنامه‌‌هایتان را مشاهده کنید.

 

۱- بهینه‌سازی فروشگاه اپ برای اپلیکیشن ها شما

 

بهینه سازی فروشگاه اپ یا aso

 

قبل از هرچیز بگذارید این نکته مهم را یادآور شوم، ما نمی‌توانستیم این لیست را بدون خاطر نشان کردن طرح بهینه‌سازی فروشگاه اپ و منفعت‌هایش مطرح کنیم.این طرح در واقع کمک میکند تا اپلیکیشن شما در نتایج جستجو در فروشگاه های اپ بالاتر از سایر اپلیکیشن ها نمایش داده شود.(عنوان اپلیکیشن، توضیحات، کلمات کلیدی، اسکرین شات‌ها و… همگی تاثیر گذار هستند)

 

طبق نظر فروشگاه و بهترین روال‌های مد روز.

 

هدف این است که برنامه را در نتایج جستجو بیشتر قابل مشاهده و کشف بکنیم. با انجام این کار،احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که کاربران بیشتری، اپلیکیشن شما را در فروشگاه پیدا کنند، و در نتیجه، تعداد دانلود ها بالطبع افزایش خواهد یافت.

 

اگرچه این طرح هرچه بیشتر و بیشتر کاربردی و معروف شده است، اما هم‌چنان سازندگان و فروشندگان بسیاری هستند که از این طرح استفاده نمی‌کنند.

 

اکنون، بیشتر از هر زمان دیگر، وقت آن رسیده است که از این روش بسیار مقرون به صرفه بهره بگیریم تا تعداد دانلود برنامه‌ها را افزایش دهیم.

 

مشابه با طرح  SEO که مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد، کلاس‌های فشرده آنلاین بسیاری برای این طرح نیز وجود دارند که بهترین روش‌ها را به تازه‌کارها آموزش می‌دهند. شما در این‌ جا می‌توانید پی‌دی‌اف طرح ASO را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

دانلود فایل pdf طرح ASO یا بهینه سازی فروشگاه اپ

 

هم‌چنین این امکان وجود دارد که از برخی ابزارهای رایگان دیگر استفاده کنید تا در مورد کلمه‌های کلیدی، ایده‌هایی به ذهنتان برسد. مثل ابزار کلمات کلیدی گوگل یا اعلانات جستجوی اپل که پیشنهاد شده و کلمات مرتبط را ارائه می‌دهد.

 

شما هم‌چنین می‌توانید از برخی ابزارهای ASO مثل اپت ویک استفاده کنید تا به طور رایگان به شما بینشی بدهد و با یک آزمایش رایگان هفت-روزه، به شما این امکان را بدهد که از همه‌ی جنبه‌های موجود، به طور رایگان بهره‌مند شوید، و این شامل ابزار کیوورد در طول یک هفته کامل هم می‌شود.

 

این می‌تواند یک شروع فوق‌العاده برای شما باشد.

 

۲- حضور آنلاینتان را پررنگ کنید.

 

افزایش نصب اپ با حضور در شبکه های اجتماعی

 

میزان دانلود برنامه‌ی بیشتری می‌خواهید؟ با افزایش دادن آگاهی از برند شروع کنید. اپلیکیشنتان را هرجا که می‌توانید در وب انتشار داده و گسترش دهید.

 

در ابتدا، یک وبسایت مجزا یا یک صفحه هدف برای اپلیکیشنتان ایجاد کنید. نگران نباشید؛ نیازی نیست به ساخت وب مسلط باشید. می‌توانید از نرم‌افزاری رایگان مثل وردپرس، که کار ساخت وبسایت را برایتان بسیار آسان می‌کند، استفاده کنید. (اگر می خواهید ما این کار را برایتان انجام می دهیم. تماس با ۰۹۹۰۴۱۰۹۰۱۰)

 

در حالت ایده‌آل، شما فقط بایستی برای یک نام دامنه و فضای میزبان، مبلغی حدود ۱۵ هزار تومان بپردازید.

 

ساخت یک وب‌سایت یا یک صفحه هدف به شما کمک خواهد کرد توضیحات مفیدی را درباره اپلیکیشنتان منتشر کنید. داشتن یک مکان مرکزی برای این که کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌تان کسب کنند، ضروری است.

 

اطمینان حاصل کنید که طراحی‌تان خلاقانه و منحصر‌به‌فرد است؛ شما از طراحی‌تان انتظار دارید تا بیانگر هویت برنامه‌تان باشد. از طیف رنگ و فونت‌های خاص اپلیکیشنتان استفاده کنید.

 

در اصل، اطمینان حاصل کنید از این که شناسه تصویری‌تان را دنبال می‌کنید. و اگر شناسه تصویری ندارید، زمان آن رسیده که یک شناسه به وجود آورید. سعی کنید از آدرس وب‌سایت یا صفحه‌ هدفتان هرجا که می‌توانید، در همه‌ی ارتباطاتتان استفاده کنید. برای مثال، ایمیل‌ها، امضاها و موارد دیگر.

 

هم‌چنین می‌توانید همراه با وب‌سایتتان یک بلاگ مخصوص ایجاد کنید، که بخشی از وب‌سایت یا صفحه هدفتان خواهد بود. هدف این است که برخی اخبار و توضیحات را درباره اپلیکیشنتان ارائه دهید، برای مثال خصوصیات در دسترس جدید، یک طراحی جدید و…

 

شما هم‌چنین می‌توانید برخی اطلاعات ارزشمند و قابل اشتراک به وجود آورید که موجودیت اپلیکیشنتان را مهم و خاص جلوه دهد.

برای مثال، اگر یک اپلیکیشن درباره مسافرت دارید، می‌توانید اطلاعات جالبی درباره‌ی مکان‌هایی که می‌توان در سرتاسر جهان مشاهده کرد یا یک راهنمای کاربردی فراهم کنید.

 

هدف این است که به مخاطبتان اطلاعات مرتبط ارائه بدهید و در نهایت در سرتاسر وب توسط رسانه‌های جمعی به اشتراک گذاشته شوید.

 

حالا که صحبت راجع به این موضوع است، لازم است بگوییم که به وجود آوردن یک حضور اجتماعی ضرورت دارد. حتما یک صفحه فیس‌بوک، حساب توییتر، یک گوگل پلاس، صفحه پروفایل لینکدین، اینستاگرام و یک حساب پین ترست و… داشته باشید. هرچه بیشتر، بهتر. آن‌ها همه رایگان هستند.

 

با این وجود، این مهم است که هر کانال را به‌روز نگه دارید، پس تعداد بیش از حد کانال به راه نیندازید اگر زمان کافی برای مدیریت کردن همه آن‌ها را ندارید.

 

مدیریت رسانه‌های جمعی کار زیادی می‌طلبد، مخصوصا اگر می‌خواهید کارآمد هم باشد.

 

هدف این است تا اپلیکیشن شما دهان به دهان به همه معرفی شود.

همچنین ببینید :   بخش دوم - چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

 

حتما کاربران را تشویق کنید که مطلب شما را به اشتراک بگذارند. حتما همیشه از آدرس وب‌سایت یا بلاگتان یا آدرس صفحه‌ی اپلیکیشنتان در همه‌ی ارتباطاتتان بهره بگیرید.

 

صفحه فیس‌بوک اوبریتس مثال صحیحی از این که چطور می‌توان اهرم فشاری بر سر قدرت رسانه‌های جمعی بود، می‌باشد.

داشتن ملاقات‌کننده و دنبال‌کننده‌های بیشتر و داشتن فعالیت افزو‌ن‌تر در کانال‌های وب، قطعا میزان دانلود اپلیکیشن شما را افزایش خواهد داد.

 

۳- بخش هایی از اپلیکیشن یا کل اپلیکیشن خود را رایگان منتشر کنید.

 

افزایش نصب با رایگان کردن اپ

 

یک راهکار فوق‌العاده‌ی دیگر برای داشتن میزان دانلودهای بیشتر این است که اپلیکیشنتان را رایگان کنید.
این راهکار ممکن است ساده به نظر برسد اما احتمال دریافت دانلودهای بیشتر برای شما را به شدت افزایش خواهد داد.

 

اگر تاکنون در گوگل پلی یا کافه بازار با قیمت عرضه می‌شده، برای چند روز یا چند هفته رایگانش کنید. این کار حتما کنجکاوی کاربران را برانگیخته و دانلودهای بیشتری را منجر می‌شود.

 

اگر اپلیکیشنتان رایگان است اما به صورت پرداخت درون برنامه ای ارائه می‌شود، برخی از قسمت هایش را رایگان کنید.

 

این کار تعداد دانلودها را افزایش می‌دهد و مردم را تشویق می‌کند که از اپلیکیشن شما بیشتر استفاده کنند. میزان آشنایی با اپلیکیشن و استفاده از آن افزایش خواهد یافت و اپ استور یا پلی استور به شما با بالا بردن سطح اپلیکیشنتان جایزه خواهد داد.

 

در نتیجه، اپلیکیشن شما بیشتر قابل مشاهده خواهد بود و بنابراین شما خواهید دید که اپلیکیشنتان تعداد نصب‌های بیشتری خواهد داشت.

 

۴- از کاربران بخواهید که به اپلیکیشنتان امتیاز داده و به آن نظر بدهند.

یک روش عالی دیگر برای جذب دانلودهای بیشتر این است که نظر‌های مثبت بیشتری دریافت کنید. به واقع، نه تنها الگوریتم‌ها رتبه‌بندی اپلیکیشنتان را ارتقا خواهند داد، بلکه اگر اپلیکیشنتان شهرت خوبی داشته باشد، کاربران نیز انگیزه‌ی بیشتری می‌گیرند که آن را دانلود کنند.

 

کاربران اپلیکیشن‌ها قبل از دانلود یک برنامه، به نظر کاربران دیگر متکی هستند. اگر نظرهای بد یا تعداد کمی نظر و امتیاز داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که سطح تبدیلتان خیلی پایین خواهد بود.

 

به علاوه، هم الگوریتم‌های اپ استور و هم الگوریتم‌های پلی استور، نظرات و امتیازدهی‌ها را به منظور رتبه بندی اپلیکیشن‌ها تحت نظر دارند.

 

در صورت دارا بودن چندین امتیاز منفی، یک اپلیکیشن در زمان رتبه‌بندی به صورت جدی تنبیه خواهند شد. در طرف مقابل، اگر اپلیکیشن نظرات و امتیازات مثبت زیادی داشته باشد، مورد لطف واقع خواهند شد و به صدر نتایج جستجو صعود خواهد کرد.

 

یک راهکار تأثیر گذار برای این که کاربران را تشویق کنید که به اپلیکیشنتان امتیاز داده و نظر مثبت درج کنند، این است که در زمان مناسب پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید.

 

آشکار است که شما می‌توانید از دست نظرات و امتیازات منفی با قرار دادن بهترین تجربیات در اختیار کاربرانتان، خلاص شوید. هر چه سریع‌تر اشکالات را اصلاح کنید.

 

هم‌چنین، حتما به کاربرانتان مکانی برای ارتباط اختصاص بدهید تا در صورت داشتن شکایت، به شما دسترسی داشته باشند.بدین منظور، ارائه‌ی یک نشانی ایمیل یا فرم تماس بر روی اپلیکیشن کفایت می‌کند.

 

۵- اپلیکیشنتان را در مرکز توجه قرار دهید.

و آخرین مورد، که چندان هم کم‌اهمیت نیست، این است که سعی کنید از بقیه مردم بخواهید که از اپلیکیشنتان نام برده یا درباره‌اش با بقیه صحبت کنند. این کار، میزان آگاهی برند و شهرتتان را استحکام خواهد بخشید، که به طرز غیر قابل اجتنابی، دانلودهای بیشتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

رفتن به رسانه‌ها یک روش فوق‌العاده برای جذب توجه است.نخستین کاری که بایستی انجام بدهید این است که یک جعبه مطبوعاتی کامل تهیه کنید که شامل مقداری موارد بصری و نوشته شده( آدرس دانلود، آیکون برنامه، اسکرین‌شات‌‌ها، نوشته‌های تکراری و غیر ضروری، پی دی اف، کنفرانس و…) باشد. ویژگی‌های مثبت را تا آن‌جا که ممکن است، جذاب و مشغول کننده طراحی کنید.

 

اقدام بعدی این است که میزان زیادی نشریه مطبوعاتی به همه‌ی روزنامه‌نگاران تکنولوژی و تاثیرگذارانی که می‌یابید، ارسال کنید.

 

سعی کنید با ایمیل به دیگران دسترسی پیدا کنید و فراموش نکنید که موضوع مطلبتان هم باید منحصر به فرد باشد.

 

هدف این است که دیگران را متقاعد کنید در وصف اپلیکیشن شما حرف بزنند. اگر اپلیکیشنتان هنوز حاضر نیست، به کاربران اجازه‌ی دسترسی به نسخه بتا را بدهید.

 

اپلیکیشنتان را توصیف کرده و توضیح بدهید که چرا در نوع خودش بسیار خوب است و چرا آن‌ها بایستی به آن در قالب یک مقاله بپردازند. حتما پر ممتازترین مشخصات و کارکردهای اپلیکیشنتان را به آن‌ها بدهید.

 

شما هم‌چنین می‌توانید با وبلاگ‌نویس‌هایی که اپلیکیشن شما را برای مخاطبان خود جذاب می‌دانند، ارتباط برقرار کنید.

برای مثال اگر اپلیکیشنتان یک برنامه درباره فیتنس است، حتما با تاثیر گذاران مشهور عرصه سلامت و وبلاگ‌نویسان در این زمینه صحبتی داشته باشید و سعی کنید تن صدایی خلاقانه و منحصر به فرد از خود به نمایش بگذارید. سعی کنید رابطه مستحکمی با آن‌ها بسازید.

 

در حالت خوش‌بینانه آن‌ها شیفته‌ی اپلیکیشن شما می‌شوند و آن را در مقاله‌ها یا ویدیوهای بعدی‌شان به نمایش خواهند گذاشت. بازاریابی به روش تاثیر گذاری بر مخاطب دارد به خاطر نتایج موفقیت‌آمیزش روز به روز مشهورتر می‌شود.

 

در نهایت، شما هم‌چنین می‌توانید اپلیکیشنتان را در چندین وب‌سایت مختلف به نمایش گذاشته و نظرات مردم را دریافت کنید.

 

نتیجه:

فرقی نمی‌کند که اپلیکیشن شما تا چه اندازه فوق‌العاده است و خوب طراحی شده است، اگر تلاش کافی برای ارتقا دادن آن نکنید، هیچ‌کسی آن را دانلود نخواهد کرد.

 

امروزه، با این حجم از رقابت‌های روزافزون، حتما بایستی راهکارهای ابتکاری ارتقای اپلیکیشن را کشف کنید و آن‌ها را در قالب یک ترکیب فوق‌العاده، یک‌دست ‌و یک‌پارچه نمایید.

 

درست است که همیشه همه‌ی کارها با پول آسان‌تر انجام می‌شوند، اما شما با چشم خود دیده‌اید که راهکارهای رایگانی هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند اپلیکیشنتان زودتر شناخته شده و خوش‌بختانه تعداد دانلودهایش افزایش پیدا کند.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

 

منبع : leanplum.com

پیام بگذارید


تومان