واکنون ایزی گرام 3 | ایزی گرام 3 با کلی امکانات جدید منتشر شد | کلیک کنید

بخش دوم – چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

دسته‌بندی: آموزش
مهر ۲۶, ۱۳۹۷

بخش دوم – چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

بخش دوم – چندین توصیه مهم در مورد ASO یا بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن برای سال ۲۰۱۸

اجرا کردن ASO برای لیست فروشگاه گوگل پلی تان

به حد کمال رساندن یک لیست برای فروشگاه گوگل پلی می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی در سرچ را بهتر کند، نرخ تبدیل به نصب و جذب دانلود های نهایی بیشتر را رقم بزند_ بنابراین اگر تاکنون انجامش نداده اید، اکنون زمان فوق العاده ای برای شروع است!

عناصر لیست فروشگاه گوگل پلی _ ASO

 

این یک آیفون ۷ نیست… بلکه یک گوشی هوشمند پیکسل گوگل است

 

 

داشتن یک لیست فروشگاه گوگل پلی که با ASO بهینه سازی شده است، می تواند به شما کمک کند که نه تنها بتوانید قابلیت رویت را در فروشگاه افزایش دهید، بلکه هم چنین در جستجوی وب گوگل و دسته های اپ پیشرفت داشته باشید.

راجع به SEO برای اپلیکیشن ها و بسته های اپلیکیشن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بیاید یک لیست فروشگاه گوگل پلی که به طرز بی نقصی بهینه سازی شده است را به عناصر تشکیل دهنده اش تجزیه کنیم.

عنوان

این یکی از اولین و مهم ترین فاکتورهای با فرا داده روشن  (ASO (on-metadata است، زیرا هم بر نتایج جستجو و هم نرخ تبدیل به نصب تاثیر دارد.

از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷، گوگل اجازه می دهد که از ۵۰ کاراکتر در نام عنوان استفاده کنید (در حالی که اپل به جای آن،نام برنامه را از ۵۰ به ۳۰ کاراکتر کاهش داده است.) به منظور به حداکثر رسانی استفاده از این فضا برای بهینه سازی اپلیکیشن تان و بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی، برخی از بهترین و کارآمدترین کلمات کلیدی تان را به عنوانتان در کنار نام برند بیفزایید.

برای کاربران بالقوه تان نام برند را کوتاه، واضح و آسان برای تلفظ انتخاب کنید. و از ایموجی استفاده کنید تا بتوانید بلافاصله توجه کاربران را هنگامی که دارند در فروشگاه گوگل پلی جستجو می کنند به خود جذب کنید.

 

برخی نمونه های یک عنوان بهیه سازی شده:

نام برند- کلمه یا کلمات کلیدی

نام برند: کلمه یا کلمات کلیدی

کلمه یا کلمات کلیدی- نام برند

کلمه یا کلمات کلیدی:نام برند

 

مکان یابی کردن لیست فروشگاهتان را فراموش نکنید- می توانید یک عنوان برای هر زبان زمانی که امیدوارید بتوانید برنامه تان را مکان یابی کنید، بیفزایید.دنیای موبایل ها در سطح کره زمین گسترده شده است، و داشتن یک برنامه مکان یابی شده به شما کمک می کند که بفهمید تقاضا برای محصولتان از کجا می آید ( و نتایج شما را شگفت زده خواهند کرد!)

در زیر می توانید تعدادی از نمونه های عالی عناوین بهینه سازی شده با ASO در گوگل پلی را ببینید:

 

عنوان برنامه گوگل پلی ۱

 

 

عنوان برنامه گوگل پلی ۲

 

 

URL/پکیج

شگفت انگیز است که، یوآرال (پکیج) می تواند، در صورتی که برخی کلمات کلیدی را در آن قسمت بگنجانید  یک عامل بسیار مهم و موثر در رتبه بندی برای اپ استور باشد.

یوآر ال پکیج فروشگاه گوگل پلی را قبل از منتشر کردن اپلیکیشن بررسی کنید زیرا پس از این که به همان صورت ثبت شد، نمی توانید بعدا اصلاحش کنید.

 

یو آر ال( پکیج) در گوگل پلی۱

 

 

یو آر ال(پکیج) در گوگل پلی ۲

 

 

این پژوهش از دنیل پریس را درباره یو آر ال/پکیج به عنوان یک عامل تاثیر گذار در رتبه بندی سرچ در فروشگاه گوگل پلی مطالعه کنید.

 

خارق العاده است که چطور با افزایش نصب ها، Nintendo’s hit Super MNika, [02.10.18 17:39] ario Run Game با داشتن کلید واژه ی zara در یو آر ال توانسته است رتبه بندی خود را به خاطر این کلید واژه ی رقیب کش بالا ببرد.

همچنین ببینید :   آمپول کسب و کار چیست؟

 

بنابراین، چرا شما برخی کلید واژه های این چنینی را در یو آر ال گوگل پلی استور به کار نبرید؟

 

نام توسعه دهنده

نام توسعه دهنده یک فاکتور مهم فراداده روشن دیگر است که بر روی رتبه بندی های سرچ اثر می گذارد.جدا از این مسئله، گوگل پیشینه ای از گذشته ی سازنده برنامه در دست دارد،و برنامه هایی که توسعه دهنده شان سابقه مثبت دارد، به نظر می رسد که رتبه بالاتری در سرچ گوگل پلی کسب می کنند.

 

رتبه بندی های سرچ شما مسلما به نفعتان است اگر چند کلید واژه را در قسمت نام سازنده وارد کنید. مثل این نمونه:

نام سازنده: کلیدواژه ۱، کلیدواژه ۲

 

برخی سازندگان دارند حتی نام هایشان را تبدیل به ابزارهای ASO می کنند.

 

نام سازنده- ASO گوگل پلی ۱

 

 

نام سازنده- ASO  گوگل پلی ۲

 

 

 

توضیح کوتاه

 

یک توضیح کوتاه در فروشگاه گوگل پلی بر رتبه بندی های کلیدواژه های ASO سرچ و نرخ تبدیل تاثیر می گذارد.

شما می توانید تا حداکثر ۸۰ کاراکتر را در قسمت توضیح کوتاه به کار ببرید، و بسیار مهم است که تعادل را رعایت کنید و یک توضیح واضح ارائه دهید، و این شامل برخی از کلید واژه های اصلی تان که می خواهید برنامه تان به خاطرش رتبه کسب کند،نیز می شود.

 

یک توضیح کوتاه که به خوبی ساخته و پرداخته شده است، یک نکته برجسته درباره برتری های برنامه یا یک هدف از ساخت برنامه تان را ارائه می دهد، به طور مشخص پیامی راجع به ارزشش منتقل می کند و توجه ها را به خود جلب می نماید بنابراین کاربر می تواند آن را بزرگ کرده و برود توضیح کامل را ببیند. 😉

 

همان طور که در مورد عنوان صدق می کرد، افزودن چند ایموجی به قسمت توضیح کوتاه مسلما سودبخش خواهد بود.

 

با این گسترش کروم، شما می توانید توضیح کوتاه هر برنامه ای در گوگل پلی را از قسمت بروزر دسکتاپتان چک کنید. (و جاسوسی رقیبانتان را کنید!)

 

 

 

 

توضیحات

توضیحات راجع به برنامه یک فاکتور ASO بسیار مهم است که هم بر جستجو و هم بر تبدیل تاثیر می گذارد.

 

موتور جستجوی گوگل در حال سینه خیز رفتن در میان توضیحات برنامه هاست، و از کلیدواژه هایی که پیدا کرده است استفاده می کند (عمدتا در ۵ خط اول و آخر متن)

 

و به این خاطر است که، توضیح طولانی تان، باید قبل از هر چیز قابل جستجو کردن باشد.

 

شما تا سقف ۴۰۰۰ کاراکتر را در اختیار دارید ( هرچقدر می توانید از آن ها استفاده کنید) هرچقدر کلیدواژه و ترکیبات کلید واژه ای که می توانید به کار ببرید. مهم ترین ها را چند بار استفاده کنید، به ویژه در اولین و آخرین خط های متن، اما لطفا در استفاده از کلید واژه ها تعادل را رعایت کنید. نه تنها توسط گوگل جریمه می شوید، بلکه تاثیری منفی هم بر کاربران خواهید گذاشت و دیگر به نصب برنامه شما تمایلی نخواهند داشت.

 

دوما، قسمت توضیح باید سازمان یافته و به خوبی ساخته و پرداخته شده باشد و همه ی اطلاعات سودمند برای این که کاربر را متقاعد کند تا برنامه شما را نصب کند، در بر داشته باشد (تبدیل به کاربر شما) با یک فراخوانی به عمل قدرتمند، بنابراین توضیح طولانی تان باید قابل پی گیری باشد.

 

در این قسمت ک مثال عالی از یک تو ضیح طولانی بهینه شده ی ASO که به خوبی نوشته شده است، آورده شده:

 

توضیح طولانی در فروشگاه گوگل پلی

 

 

 

پیام بگذارید


تومان