اولین آمپول کسب و کار منتشر شد 🤩 | برای مشاهده و دریافت تخفیف اینجا کلیک کنید.

بخش سوم – چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

دسته‌بندی: آموزش
مهر ۲۷, ۱۳۹۷

بخش سوم – چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

بخش سوم – چندین توصیه مهم در مورد ASO یا بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن برای سال ۲۰۱۸

 

توصیه هایی برای ساخت یک توضیح بهینه سازی شده راجع به یک برنامه در گوگل پلی:

 

هرچقدر فضا برای  ایجاد یک توضیح بلند می توان استفاده کرد، استفاده کنید (حداقل ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کاراکتر).

 

توضیحتان را به همه ی زبان های ممکن ترجمه کنید. ترجیحا از یک ترجمه حرفه ای به جای یک ترجمه گنگ استفاده کنید.

 

برتری ها و همه ی مشخصات فوق العاده اپلیکیشنتان را توضیح دهید_ دستتان برای کمی لاف زدن هم باز است!

 

کلیدواژه هایی متوسط یا بلند (ترکیبی از کلیدواژه ها) پیدا کنید که بتوانید به توضیحاتتان اضافه کنید.

 

از برخی نشانگان و کاراکتر های مخصوص علامت گذاری و یونیکد برای یک سازمان دهی مشخص و دیداری استفاده کنید.

 

قسمت توضیحاتتان را با متن بیش از حد انباشه نکنید_ در پاراگراف های کوتاه منظورتان را منتقل کنید.

 

از ایموجی یا اچ تی ام ال و ریچ فورمتینگ هم بهره بگیرید.

 

جایزه های دریافتی یا رقابت هایی که شرکت کرده اید را هم ذکر کنید تا کاربرانتان را تشویق کنید که برنامه تان را امتحان کنند.

 

از یک آگهی فراخوان که حس اضطرار و فوریت شرایط را به کاربر منتقل کند، استفاده کنید. ( مثلا ” با دانلود این برنامه، از همین امروز شروع به پول جمع کردن کنید!)

 

پروفایل های رسانه جمعی تان یا اجتماعات کاربران برای اپلیکیشنتان را ذکر کنید.

 

نیازمندی های گوگل را چک کنید و تا ببینید که چه کارهایی را بهتر است که انجام ندهید.

 

آیکون

آیکون نخستین قسمت دیداری اپلیکیشنتان است که کاربران وقتی سروقتش در صفحه نتایج جستجو یا چارت های برتر می آیند، می بینند.

 

بنابراین، آیکون تاثیر به سزایی بر نرخ کلیک (این که چندتا از کاربران لیست شما را بعد از مشاهده یک پیش نمایش در قسمت سرچ یا /چارت های برتر مشاهده می کنند) و به طور قطع، نرخ تبدیل ( این که چند کاربر اپلیکشن را بعد از این که لیست را مشاهده کردند، خریداری می کنند) می گذارد.

 

شکی نیست که آیکون عنصری است که بیشترین تاثیر را بر تصمیم کاربر  مبنی بر این که نگاهی به برنامه بیندازند و نصبش کنند یا خیر می گذارد. بنابراین، آیکون یک فاکتور فراداده ای روشن است که بر میزان تبدیل تاثیر می گذارد.

 

یک آیکون برجسته،متمایز و جالب توجه همان چیزی است که می تواند واقعا کاربران را ترغیب کند که اپلیکیشنتان را امتحان کنند.

 

برای منتشر کردن یک صفحه راجع به یک محصول در فروشگاه گوگل پلی، به یک تصویر باکیفیت برای آیکونتان نیاز دارید. این ها نیازمندی های گوگل برای آیکون یک برنامه هستند:

 

۳۲ بیت png (با آلفا)

ابعاد: ۵۱۲ پیکسل در ۵۱۲ پیکسل

حداکثر اندازه فایل: ۱۰۲۴ کیلوبایت

 

آیکون های اپ در جستجو و جداول برتر

آیکون های اپ در جستجو و جداول برتر:

اطمینان حاصل کنید که آیکونی که طراحی کرده اید به طور مشخص هدف اصلی برنامه تان را در خود منعکس می کند_ باعث گیج شدن کاربران نشوید مگر این که صاحب برند قدرتمند و مشهوری باشید.

 

“استایل” مخصوصتان را پیدا کنید_ رنگ ها، چاپ حروفی وغیره_ و به آن پایبند بمانید، تا آیکونتان در  هماهنگی با سایر عناصر برنامه تان قرار بگیرد.

همچنین ببینید :   آشنایی با برنامه نویسی اندروید

 

نگاهی به کارهای رقیبانتان بیندازید و یک چیز خاص را متفاوت ارائه کنید.

 

از رنگ های پرشور و هماهنگ و قالب های مشخص استفاده کنید، آیکونتان را با تعداد عناصر زیاد، بیش از حد شلوغ نکنید.

 

از متن در آیکونتان استفاده نکنید.

 

سعی کنید به آیکونتان حاشیه هایی بیفزایید تا بیشتر چشم ها را به خود جلب کند.

 

ابتکار به خرج دهید و گرایش های طراحی را دنبال کنید.

 

آن زمان که همه دیوانه وار طراحی مسطح و یک دست را دوست داشتند به یاد دارید؟

 

سعی نکنید حدس بزنید که کدام آیکون را کاربرانتان انتخاب خواهند کرد_ از ابزارهای آزمایش A/B استفاده کنید تا بفهمید که دقیقا کدام آیکون بهترین کارایی را برای اپلیکیشن شما خواهد داشت.

 

 

ویژگی گرافیکی – تصویر

عنصر تصویری بعدی که کاربران وقتی لیستتان را در گوگل پلی مشاهده می کنند، با آن مواجه می شوند، یک مشخصه گرافیکی است، که می تواند یک تصویر یا ویدیو باشد.

 

مشخصه گرافیکی بیشتر از هر چیز بر روی نرخ تبدیل اثر می گذارد( از لیست کردن مشاهده ها تا نصب ها). یک مشخصه گرافیکی خوب طراحی شده به آیکون می افزاید و همچنان حالت و وضعیت یک اپلیکیشن را به کاربران بالقوه انتقال می دهد.

نیازمندی های گوگل برای مشخصه تصویر در پلی استور عبارت اند از:

 

jpeg یا ۲۴-بیت png (بدون آلفا)

ابعاد: ۱۰۲۴ پیکسل در ۵۰۰ پیکسل

 

این که چطور در لیست اپلیکیشنتان نشان داده خواهد شد، در این قسمت نشان داده شده است:

 

 

مشخصه تصویر در گوگل پلی

 

توصیه هایی برای هر چه بهتر کردن مشخصه گرافیکتان در گوگل پلی:

 

هیچ گونه اطلاعات حائز اهمیت، تصویری یا متنی، در نزدیکی حاشیه ها و در قسمت انتهایی سوم از مشخصه گرافیکی تان قرار ندهید.

 

متن/لوگو یا اطلاعات دیگر رابه صورت افقی و عمودی در مرکز قرار دهید، تا از این که کاملا قابل رویت و قابل خواندن است، اطمینان حاصل نمایید.

 

از سایزهای فونت بزرگ استفاده کنید.

 

به خاطر داشته باشید که یک مشخصه گرافیکی می تواند با یا بدون آیکون استفاده شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مشخصه گرافیکی تان به طور مشخص به اپلیکیشن مربوطه مراجعه می کند و آن را قابل تشخیص می نماید.

 

از تجربه ها استفاده کنید تا گرافیک را  با تست A/B آزمایش نمایید و نرخ تبدیل را به حداکثر برسانید.

 

سعی کنید با مشخصه گرافیکی بازی کنید و آن را همراه با تغییر فصل تغییر دهید، و برای اطلاعیه های مهم یا تعطیلات به کار گیرید.

 

اگر تصویری که انتخاب کرده اید هرگونه متنی در خود دارد، فراموش نکنید که آن را به زبان هایی که اپلیکیشن تان با آن ها در گوگل پلی در دسترس است محلی کنید.

 

این مجموعه از ۱۰ توصیه برای الهام گیری مشخصه گرافیک و توصیه های تست A/B از اینسیپیا را بررسی کنید تا به مثال های بیشتری از مشخصه گرافیکی عالی دست یابید.

 

هم چنین می توانید از ویدیو استفاده کنید!

پیام بگذارید


تومان