واکنون ایزی گرام 3 | ایزی گرام 3 با کلی امکانات جدید منتشر شد | کلیک کنید

بخش چهارم (پایانی) – چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

دسته‌بندی: آموزش
مهر ۲۹, ۱۳۹۷

بخش چهارم (پایانی) – چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

بخش چهارم (پایانی) – چندین توصیه مهم در مورد ASO یا بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن برای سال ۲۰۱۸

بخش پایانی آموزش ASO

 

ویدیو در ASO

به عنوان یک ضمیمه برای مشخصه گرافیکی تان، می توانید یک ویدیو در یوتیوب درباره برنامه اندرویدی یا بازی تان ایجاد کنید.در این مورد، پیش نمایش کوچک ویدیو، تبدیل به یک مشخصه گرافیکی خواهد شد. این همان صورتی است که آن در لیست و در نتایج جستجو به نظر خواهد رسید:

 

آموزش ASO

مشخصه ویدیو در گوگل پلی

 

ویدیو ابزاری است که به سادگی استفاده می شود، اما با این وجود بسیار قدرتمند است.به منظور افزودن یک ویدیو، فقط یو ار ال یوتیوب را درزمینه “پرومو ویدیو” در لیست گوگل پلی پیست کنید .

 

این نیازمندی ها را به خاطر داشته باشید:

 

مطمئن شوید که از یک یو آر ال یوتیوب ویدیوی شخصی استفاده می کنید، نه از یک پلی لیست یوتیوب یا یو آر ال کانال.

 

از ویدیویی که محدودیت سنی دارد به عنوان ویدیوی تبلیغاتی اپلیکیشنتان استفاده نکنید.

 

می توانید ویدیوتان را در همه ی زبان هایی که اپلیکیشنتان در آن زبان ها قابل دسترس است، محلی کنید. یک ویدیو برای هر زبان آپلود کنید، یا فقط از نسخه های رونوشت به زبان های مختلف استفاده کنید، که گوگل به طور خودکار بسته به مکان کاربر یا تنظیمات دستگاه نمایش خواهد داد.

 

یکی از جالب ترین چیزها درباره ی افزودن یک ویدیو به لیست فروشگاه اپلیکیشنتان این است که مشاهده ها از گوگل پلی مثل مشاهده های یوتیوب به حساب می آیند. این به شما رتبه بندی های بالاتری در یوتیوب می دهد، و بنابراین ، جایگاه های بالاتری در قسمت نتایج جستجوی وب در گوگل کسب خواهید کرد.

 

حتما توصیه ی آپتامین (Apptamin’s) برای بازاریابی در ویدیو را بررسی کنید و به خاطر داشته باشید که شما هم چنین می توانید تجربیاتی از تست A/B در ویدیو گوگل پلی به دست آورید تا کارآمدترین ها را بشناسید.

 

 اسکرین شات ها

مثل سایر عناصر گرافیکی لیست، اسکرین شات ها عناصری با فراداده روشن (on-metadata) هستند که برای ASO  نرخ تبدیل مسئول هستند. آن ها قابلیت رویت زیادی در گوگل پلی ندارند ( درمقایسه با فروشگاه اپل اپ)، زیرا کاربر مجبور است که لیست ها را در نوردد تا موفق به دیدن آن ها شود.اما با این وجود، اسکرین شات ها برای کاربران اهمیت دارند تا ببینند اپلیکیشن از داخل چطور به نظر می رسد.

 

فقط با یک نگاه مختصر انداختن به اسکرین شات ها، کاربران می توانند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند برنامه را امتحان کنند یا خیر، بنابراین بسیار اهمیت دارد که بتوانید یک برداشت اولیه فوق العاده در کاربران ایجاد کنید. حواستان باشد که حتما بهترین مشخصات برنامه را در دو اسکرین شات اول به نمایش بگذارید.

همچنین ببینید :   5 روش رایگان جهت افزایش نصب های اپلیکیشن شما

 

در گوگل پلی شما می توانید تا حداکثر ۸ اسکرین شات قرار دهید، با حداقل تعداد ۲ ( اما هیج وقت به ۲ اسکرین شات بسنده نکنید!) و موارد زیر مورد نیاز است:

 

جی پی ای جی JPEG یا ۲۴-بیت پی ان جی (بدون آلفا)

کم ترین اندازه:۳۲۰ پیکسل

بیشترین اندازه:۳۸۴۰پیکسل

 

بیشترین اندازه (طول) اسکرین شاتتان نمی تواند بیشتر از دوبرابر از کم ترین اندازه (عرض) باشد.

 

ASO

 

اسکرین شات های اپلیکیشن در گوگل پلی از این توصیه ها پیروی می کنند تا به اسکرین شات هایتان تکانی بدهند:

 

به نکات زیر توجه کنید:

 

بهترین ویژگی های برنامه یا مهم ترین پیام ها را در جای خالی دو اسکرین شات اول قرار دهید.

 

از همه ی جاهای خالی در دسترس اسکرین شات ها استفاده کنید، به حداقل دو اسکرین شات بسنده نکنید.

 

از متن استفاده کنید تا اطلاعات روی تصویرها را به کاربران توضیح دهید.

 

استایل و تم کلی برنامه تان را دنبال کنید، ساخت داستان ها را هم امتحان کنید.

 

یک کپی مخاطره آمیز تهیه کنید تا کاربران تشویق کنید که برنامه شما را نصب کنند.

 

پیشنهادات خاص یا تخفیف هایی قرار دهید تا به آن ها قابیت رویتبیشتری بدهید.

 

اسکرین شات ها را محلی کنید!

و هیچ گاه فراموش نکنید که آن را مورد آزمایش A/B قرار دهید تا بهترین ها را برای محصولتان بیابید.

 

اندیشه های نهایی در راهنمای ASO برای فروشگاه گوگل پلی(اندروید)- آپدیت ۲۰۱۸

 

صفحه فروشگاه گوگل پلی تان یک گستره ی عالی برای بهینه سازی و امتحان کردن با عناصر مختلف به منظور یافتن یک ترکیب عالی است که سرچ و رتبه بندی های جداول برتر را افزایش خواهد داد، و به طور همزمان کاربران را متقاعد کند تا برنامه اندروید شما را دانلود کنند و در نتیجه، نرخ تبدیلتان را به میزان نصب ها ارتقا دهند. هم چنین، اگر بهینه سازی اپ استور را انجام دهید، هم زمان لیست پلی استورتان برای SEO را بهینه سازی کرده اید.

 

همیشه جایی برای بهینه سازی بیشتر وجود دارد، بنابراین هیچ گاه انجام ASO را متوقف نکنید!

 

به اشتراک گذاشتن همان نگه داری کردن است! اگر کسی را می شناسید که این محتوا را دوست خواهد داشت، با خیال راحت این مطلب را با او با استفاده از دکمه های share به اشتراک بگذارید. متشکریم.

 

پیام بگذارید


تومان