واکنون ایزی گرام 3 | ایزی گرام 3 با کلی امکانات جدید منتشر شد | کلیک کنید

هشت توصیه عملی در زمینه‌ی بازاریابی اینستاگرام

دسته‌بندی: آموزش
مهر ۱, ۱۳۹۷

هشت توصیه عملی در زمینه‌ی بازاریابی اینستاگرام

این مقاله حاصل مطالعه بیش از ۲۰ تحقیق ارزشمند در زمینه بازاریابی اینستاگرام می باشد که برای شما آماده شده است.

 

بازاریابی اینستاگرام

 

در کار با ربات اینستاگرام ایزی گرام ، ما از طرفداران پر و پا قرص استفاده از داده و تحقیقات به منظور تعیین استراتژی رسانه جمعی هستیم. بنابراین وقتی نوبت به یافتن بهترین استراتژی برای بهره‌وری از اینستاگرام رسید، من به سراغ مطالعاتی در زمینه رسانه جمعی رفتم.

 

من بیشتر از ۲۰ تحقیق راجع به بازاریابی در اینستاگرام از کمپانی‌هایی مثل فیس بوک، سیمپلی مژرد، و نیوز ویپ مطالعه کردم.

 

برخی از آن‌ها اکانت‌های تاپ اینستاگرام را آنالیز کرده بودند در حالی که برخی دیگر حتی ده‌ها تا صدها هزاران از پست های اینستاگرام را مطالعه کرده بودند.

 

یافته‌های من از مطالعه‌ی این تحقیق‌ها بدین شرح است:

هشت توصیه عملی در زمینه‌ی بازاریابی اینستاگرام

آن مطالعات دربرگیرنده‌ی اطلاعات فوق‌العاده‌ی بسیاری بودند، اما من چکیده‌ای از یافته‌های کلیدی را در قالب ۸ توصیه‌ی عملی برای شما فراهم کرده‌ام.

 

آن ۸ توصیه بدین شرح هستند:

 

  1. مخاطبین جوان اینستاگرام محتواهای جدید، خلاقانه و مفید را می‌پسندند.
  2. فراوانی پست‌ها به اندازه‌ی انسجام پست‌ها حائز اهمیت نیست.
  3. یک زمان جهانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام تعیین نشده است.
  4. بیزینس‌‌ها نمی‌توانند نقش مهم استوری‌های اینستاگرام را انکار کنند.
  5. استفاده کردن از هشتگ و تگ‌های مکانی توجه افراد بیشتری را جلب می‌کند.
  6. ویدیوها، به عنوان یکی از جالب‌توجه ترین انواع محتوا، می‌توانند در رقابت با تصاویر حتی از آن‌ها هم جلو بزنند.
  7. محتواهای تولید شده توسط کاربران سبب توسعه و ایجاد تبادل نظر در بین کاربران می‌شوند.
  8. طول کپشن، تاثیری بر جلب توجه مخاطبین ندارد.

۱- مخاطبین جوان اینستاگرام به محتوای جدید، خلاق و کارآمد علاقه‌مندند.

بر طبق آمارهای مرکز استاتیستا که یک درگاه تحقیقاتی بازاریابی آنلاین است، بزرگ‌ترین گروه کاربران اینستاگرامی در ایالات متحده در دسامبر سال ۲۰۱۶، در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله‌ها قرار داشتند که درواقع ۲۵/۲ درصد از جمعیت کاربران اینستاگرام در آمریکا را تشکیل می‌داد. در رده‌ی دوم، گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها قرار دارند که ۲۰/۶ درصد از کاربران آمریکایی اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.

 

مرکز تحقیق پیو، که یک سازمان پژوهش آمریکایی بی‌طرف است، نیز جمعیت کاربران اینستاگرام در آمریکا را بررسی کرده است. آن‌ها دریافتند که استفاده از اینستاگرام به ویژه در میان افراد جوان‌ بسیار زیاد است. و این تعداد از کاربران جوان فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و پین‌ترست هم بیشتر است.

 

در این قسمت برخی اطلاعات مهم از پژوهش صورت گرفته توسط این مرکز راجع به کاربرد رسانه جمعی در آمریکا را ملاحظه می‌کنید.

 

Pew Research on Instagram demographics

 

۵۵‌‌‌ درصد از کاربران آنلاین در بین رده سنی ۱۸ تا ۲۹سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند و این بالاترین درصد  در میان همه‌ی گروه‌های سنی است.

 

۳۳درصد از کاربران آنلاین در بین رده سنی ۳۰ و ۴۹ سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند و این دومین درصد بالا در بین گروه‌های سنی می‌باشد.

 

درصد بیشتری از خانم‌ها (۳۸ درصد) نسبت به آقایان(۲۶ درصد) از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

 

استراتژی اینستاگرام این است:

 

اگر جمعیت مخاطبین مورد نظر شما بین ۱۸ و ۴۹ سال هستند، اینستاگرام می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای جذب مشتری‌های بالقوه و حفظ مشتری‌های پیشین باشد.

 

به منظور کمک به استراتژی بازاریابی اینستاگرامتان، فیس‌بوک با بیشتر از ۱۲هزارتا از کاربران نوجوان و جوان مصاحبه و تحقیق کرده و این پیشنهادات را به منظور به حداکثر رساندن ظرفیت بالقوه اینستاگرام برای بیزینس شما ارائه داده است:

 

آن‌چه که شما را خاص و متمایز کرده است را در معرض تماشا قرار دهید؛

اگر بتوانید چشم‌اندازی را ترسیم کنید که فقط شما قادر به ارائه‌اش هستید، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که بتوانید کاربران نوجوان و جوان اینستاگرام را جذب کنید.

 

همرنگ جماعت شوید تا بدرخشید:

کاربران اینستاگرام محتوای تصویری زیبا و باکیفیت را ترجیح می‌دهند و پست‌هایی که خودشان می‌گذارند هم اغلب باکیفیت هستند. برای این که بتوانید آن‌ها را جذب کنید، بایستی تصاویر و ویدیوهای باکیفیت مشابهی را خلق کنید.

 

الهام‌بخش لحظه‌ها باشید؛

جوانان و نوجوانان حاضر در این پژوهش، اینستاگرام را به‌روز( ۴۲درصد)، خلاق( ۳۷درصد) و کارآمد(۳۲درصد) توصیف کرده‌اند. بنابراین، آن‌ها چنین انتظاری را از برندهای اینستاگرامی هم خواهند داشت.

 

بررسی اینستاگرام برای نوجوانان و بزرگسالان

 

۲-  کثرت پست‌ها به اندازه‌ی تداوم آن‌‌ها اهمیت ندارد.

 

سوال رایجی که مطرح می‌شود این است که:

 

من هر چند وقت یک‌ بار باید پست بگذارم؟

 

پیش از این دریافتیم که برندهای معروف روزی یک یا دو بار در اینستاگرام پست می‌گذارند. و برخی هم نزدیک به ۱۰ بار در روز پست می‌گذارند بدون این که حتی ذره‌ای از مخاطبینشان کاسته شود.

 

تیل‌ویند، یک ابزار کار بصری بازاریابی، بیشتر از ۱۰۰ هزار پست اینستاگرامی را آنالیز کرده و توضیح قابل قبولی را برای تعداد بسیار زیاد پست‌ها ارائه داد.

 

هرچقدر بیشتر در اینستاگرام پست بگذارید، لایک‌ها و فالورهای بیشتری جذب می‌کنید. آن‌ها متوجه شدند که اکانت‌هایی که بیشتر از هفت بار در هفته پست می‌گذارند، لایک‌های بیشتری کسب کرده و تعداد فالورهایشان سریع‌تر از اکانت‌هایی که کم‌تر از ۷ بار پست می‌گذارند، افزایش می‌یابد.

 

تحقیق در مورد ارسال پست در اینستاگرام

 

تیل‌ویند هم‌چنین میزان جذب فالوور اکانت‌هایی که تعداد پست‌هایشان را افزایش دادند را بررسی کرد. و دریافتند که وقتی اکانت‌ها بیشتر پست می‌گذاشتند، میزان جذب فالوورشان افزایش می‌یافت.یونین متریکس، که ۵۵ برند را در اینستاگرام مطالعه کرده است، یک الگوی مشابه در میان آن‌ها یافت.

ما اکانت‌هایی را که یک ساعت یک بار پست می‌گذارند، بررسی کردیم، در تمام طول روز، و آن‌ها می‌توانند بیشتر از حد متوسط، نظر فالوورهایشان را روی هر مطلب به خود جذب کنند. و فرقی هم نمی‌کرد که چه وقت از این بازه زمانی یک ساعته را برای این کار انتخاب کرده باشند. پست‌های بعدی هم از این نظر افت نخواهند داشت.

 

اما این بدان معنا نیست که شما هم باید از این به بعد چندین بار در روز پست بگذارید‌. در واقع شاید اصلا این کار برای شما نفعی نداشته باشد. نامه سفید یونین متریکس، دو نکته‌ی مهم را خاطرنشان کرد:

 

۱- مخاطب شما ممکن است به این که روزانه چندین پست از شما ببیند، عادت نداشته باشد.

 

۲- هم‌چنین ممکن است شما هم زمان کافی برای ایجاد آن‌همه مطلب، آن هم با حفظ کیفیت لازم را نداشته باشید.

 

استراتژی اینستاگرام این است :

زیاد پست گذاشتن در صورتی خیلی خوب است که مخاطبتان به این که روزانه چندین پست از شما ببیند، علاقه‌مند باشد و این که شما هم منابع کافی برای این که دائما پست‌های با کیفیت بالا تولید کنید، داشته باشید. در غیر این صورت، تدوام پست‌ها حائز اهمیت بیشتر است.

 

اگر فالوورهایتان، عادت ندارند که روزانه پست‌های زیادی از شما ببینند،  ممکن است این پست گذاشتن‌هایتان خاطرشان را مکدر ساخته و باعث شود که شما را آنفالو کنند. اگر شما تیمی که برای پست‌هایتان در اینستاگرام وقت بگذارند ندارید، احتمالا برای خودتان به تنهایی سخت خواهد بود که تا همیشه برای چندین بار در روز مطلب‌های باکیفیت منتشر کنید.

 

در این صورت هرگاه که دیگر ایده‌ی جدیدی برای مرتب پست گذاشتن نداشته باشید و این کار را متوقف کنید، احتمال از دست دادن فالوورهایتان بالا خواهد رفت و این همان چیزی است که یونین متریکس در پژوهشش بدان دست یافته است.

 

همان طور که یونین متریکس در نامه سفیدش گفته است: شما بایستی به یک برنامه منظم برای پست گذاشتن متعهد باشید، اما در کل بیشتر از چندین بار در روز پست نگذارید.

 

یک یا دو پست به درد بخور در طول روز بهتر از ۱۰ پست متوسط است‌.

ربات اینستاگرام ایزی گرام در این زمینه می تواند به شما کمک کند که به طور دائم در اینستا پست بگذارید و تلاش‌هایتان در راستای بازاریابی در اینستاگرام را بسنجید. ما هم بسیار مشتاق هستیم که شما را به این کار واداریم تا تفاوت را احساس کنید. (مشاهده ربات)

 

۳- یک زمان جهانی مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد.

 

کو- اسچدول، با گردآوری چندین تحقیق در مورد درباره‌ی بهترین زمان‌ها برای پست گذاشتن در اینستاگرام، کمک شایان توجهی به ما کرد.

 

در این قسمت برخی از این مطالعات و نتایج و یافته‌هایشان را ملاحظه می‌کنید:

 

پست هافینگتون: ۲ صبح تا ۵ بعد از ظهر بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام است.

 

مارکتینگ پروفز: ۱ تا ۲ بعد از ظهر بهترین زمان برای جلب توجه مخاطبان است.

 

کو-اسچدول:  سه‌شنبه‌ها ساعت ۲ بعد از ظهر می‌تواند بهترین زمان برای  پست گذاشتن و جذب فالوور باشد.

 

لایف وایر هم چندین تحقیق را بررسی کرده و چندتا از “بهترین زمان‌ها” برای پست گذاشتن را یافته است. سام آل هم یافته‌هایی را از چندین منبع جمع‌آوری کرد( ویژوالی، سرچ انجین واچ و سوشیال مدیا تودی) و این را ارائه داد: ۵ تا ۶ بعد از ظهر در روزهای هفته و ۸ بعد از ظهر دوشنبه‌ها

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

 

همه این پیشنهادات احتمالا برای برخی بیزینس‌ها کارآمد بوده‌اند اما برای سایرین فایده‌ی چندانی نداشتند. این تنوع در “بهترین” زمان‌ها برای پست گذاشتن، مرا به یک نتیجه‌ی مهم می‌رساند.

 

اگر یک “بهترین زمان” جهانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد، پس کی باید در اینستا پست گذاشت؟ شما از این پژوهش‌ها چه چیزی دستگیرتان می‌شود؟

 

برداشت من این است: این تحقیقات به شما ایده و فرضیه‌هایی می‌دهند که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را خودتان بیابید. برای مثال، طبق نظر لایف‌وایر، ” زمان ناهار، وقتی است که مردم زنگ تفریحی می‌یابند برای این که کارهای دلخواهشان را انجام دهند و این شامل چک کردن رسانه‌های جمعی نیز می‌شود. با این حال شما می‌توانید زمان‌های قبل و بعد از ناهار را برای پست گذاشتن امتحان کنید. کدام یک نتیجه بهتری داشت؟

 

شما هم‌چنین می‌توانید از ابزارهایی مثل آیکون اسکوئر و ربات ایزی گرام استفاده کنید تا بتوانید بهترین زمان برای پست گذاشتن را با استفاده از داده‌ی اینستاگرام خودتان بیابید. نحوه عملکرد آیکون اسکوئر برای یافتن بهترین زمان برای پست گذاشتن بدین صورت است:

 

iconosquare

 

۴- پیج‌های تبلیغاتی بیزینس‌ها نمی‌توانند اهمیت استوری‌های اینستاگرام را نادیده بگیرند.

ربات ایزی گرام برای اینستاگرام باعث می‌شود بتوانید به طور مداوم پست بگذارید و تلاش‌هایتان در زمینه بازاریابی را ارزیابی کنید. ما هم مشتاق هستیم که این کار را امتحان کرده و تفاوت را احساس کنید.

همچنین ببینید :   بخش دوم - چطور ASO را برای برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی اجرایی کنیم؟

در این قسمت دوتا از استوری‌های جالب اینستاگرام که آمار‌ها راجع به آن در تک کرانچ گزارش داده‌اند وجود دارد.

 

طبق گزارش‌های دوب دوب، پلت فرم موبایل ویدیو، به طور متوسط، استوری‌های اینستاگرامی برخی برندها  ۳۵ درصد بیشتر از استوری‌های اسنپ چت مشاهده می‌شوند.

 

از بین استوری‌های پست شده توسط بیزینس‌ها، از هر پنج‌تا یکی از آن‌ها یک پیام از دایرکت دریافت می‌کردند.

 

iconosquare instagram stories

 

وقتی که آیکون اسکوئر میخواست تاثیر استوری‌های اینستاگرام را بر درگیر ساختن پست‌های اینستاگرامی مطالعه کند، از بیشتر از ۱۲۰۰ کاربر اینستاگرامی پرس و جو کرد ” از آغاز پیدایش استوری‌ها، شما بیشتر وقتتان را در اینستاگرام صرف انجام چه کاری می‌کنید؟ ” آن‌ها متوجه شدند که ” در تنها سه هفته، تقریبا یک چهارم از کاربران اینستاگرام که ما از آن‌ها پرس و جو کردیم، ظاهرا سایر فعالیت‌هایشان در اینستاگرام را از سر خود باز کردند تا بتوانند استوری ببینند. این تغییر در مسیر توجه، منجر به کاهش توجه کاربران به پست‌ها شده است. وقتی آیکون اسکوئر به نرخ جذب کاربر در بین ۶۰ برند تاپ، قبل و بعد از این که استوری در اینستاگرام راه‌اندازی شود، نگاهی انداختند، متوجه شدند که میزان جذب کاربر پس از این که استوری در اینستاگرام راه‌اندازی شد، افت داشته است. این یافته توسط چندین خواننده‌ی بلاگ آیکون اسکوئر تایید شده است.

 

iconosquare engagement rate

 

 

استراتژی اینستاگرام این است :

 

یک روش برای این که میزان کاهش جذب کاربر را بسنجیم، از طریق بررسی تغییر در رفتار کاربران اینستاگرامی است: این که استوری های اینستاگرام را پست کنیم.

 

کلیر، یک تاثیر گذار در عرصه‌ی بازاریابی، ۱۴۹ برند تاپ در ۸ صنعت را بررسی کرد تا ببیند که آن‌ها چطور از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند. آن‌ها دریافتند که ۴۵ درصد از این برندهای مورد مطالعه، از استوری‌های اینستاگرام حداقل هفته‌ای یک بار استفاده می‌کنند. برخی از فعال‌ترین برندها در استفاده از استوری‌های اینستاگرام، مک دونالد، آی‌بی‌ام و فور اور ۲۱ می‌باشند.

 

اگر از این که چه چیزی باید در استوری‌هایتان پست کنید، اطمینان ندارید، کلیر، تفکیکی از روش‌هایی که برندها در صنعت‌های مختلف از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند ارائه داده است.

 

klear type strories

 

برای مثال، پست‌های مربوط به ارتقای کالاهای تجاری بیشترین کاربرد استفاده از استوری‌های اینستاگرامی را عرصه مد دارد. به نظر من می‌توان با قطعیت پنداشت که برند‌ها از آن‌چه برایشان کارایی دارد بیشتر پست می‌گذارند بنابراین بیشترین استفاده از استوری‌های اینستاگرام هم احتمالا راجع به بشترین کاربرد استوری‌های اینستاگرام برای آن صنعت است.

 

۵- استفاده کردن از  هشتگ و تگ کردن مکان، هر دو با هم، سبب بیشترین میزان جلب توجه کاربران می‌شوند.

 

برخلاف برخی از سایر رسانه‌های جمعی مثل فیس‌بوک، هشتگ‌ها یک هنجار در اینستاگرام هستند. هنگام مطالعه‌ی اکانت‌های ۱۰۰ برند جهانی تاپ در اینستاگرام در سال ۲۰۱۴، سیمپلی مژرد دریافت که ۸۸ درصد از پست‌هایشان شامل حداقل یک هشتگ می‌شود.

 

دلیل قانع کننده‌ای برای این مسئله وجود دارد. استفاده کردن از هشتگ‌ها و تگ کردن مکان به کاربران کمک می‌کند که پست‌های اینستاگرام شما را پیدا کنند.

 

در همین مطالعه، سیمپلی مژرد دریافت که پست‌های با حداقل یک هشتگ به طور میانگین ۱۳ درصد جلب توجه بیشتری ایجاد می‌کنند در حالی که پست‌هایی که رویشان مکان تگ شده است، به طور متوسط ۲۹ درصد جلب توجه بیشتری دارند. این موضوع در تحقیق سال ۲۰۱۵ تایید شده بود هنگامی که دریافتند که پست‌های دارای هشتگ و تگ مکان، بالاترین میانگین جلب توجه کاربران را داشته‌اند.

 

تحقیق در مورد هشتگ و لوکیشن

 

اگر می‌خواهید دسترسی و میزان جذب کاربر را افزایش دهید، در صورت امکان از هشتگ‌ها و تگ مکانی استفاده کنید.

 

بعد از مطالعه‌ی بیشتر از ۶۵هزار پست رسانه‌‌های جمعی، ترک میون دریافت که ۹ هشتگ به نظر می‌آید که تعداد مناسبی برای دریافت بیشترین میزان جلب توجه باشد.

 

اما احتمالا شما نمی‌خواهید از هشتگ‌ها نسنجیده و بیش از حد لازم استفاده کنید. طبق یافته‌های آیکون‌اسکوئر، استفاده‌ی بیش از حد از هشتگ‌ها باعث ایجاد نوعی ممنوعیت بر روی پست‌هایتان می‌شود که پست‌هایتان با هشتگ به کار برده شده پیدا نمی‌شوند.

 

این باعث می‌شود که میزان قابل دسترس و قابل کشف بودن پست‌هایتان و طبیعتا میزان جذب کاربر کاهش یابد.

 

۶- ویدیوها ممکن است از تصاویر سبقت بگیرند چون به عنوان بهترین نوع محتوا را دارند.

 

در فیس بوک، کاملا مشخص شده است که ویدیوها، به عنوان بهترین نوع محتوا، از تصاویر پیشی گرفته‌اند اما در اینستاگرام هنوز وضعیت مشخص نیست.

 

بر طبق مطالعات نیوز ویپ، ال‌۲، و سیمپلی مژرد، میانگین مشاهده‌ی تصاویر هنوز از میانگین مشاهده‌ی ویدیوها بیشتر است.

 

ویدئو و تصاویر اینستاگرام

 

در حالی که به نظر می‌رسد تصاویر هنوز بهترین نوع پست هستند.

 

اگر می‌خواهید تعداد فالوورهای اینستاگرامتان، جذب کاربر یا تعداد گفت و گوها را بالا ببرید، محتواهای ساخته‌ی دست کاربران یک استراتژی عالی هستند، بهتر است امتحانشان کنید. بسیاری از برندهای معروف مثل ری‌بن و جریز و گو‌پرو بهترین تصاویر را از مشتری‌هایشان گزینش می‌کنند و آن‌ها را در اکانت اینستاگرام خودشان پست می‌گذارند. به منظور کمک به شما برای آغاز کارتان،سلسله مراتب توصیه‌های ما برای ساخت یک محتوای ساخته شده به دست کاربر  بدین صورت است.

 

۷- محتوای تولید شده توسط کاربر باعث ایجاد توسعه و مکالمه می‌شود.

 

برای مثال، ما اکانت اینستاگراممان را تا حدود ۴۰۰ درصد در یک سال با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر گسترش دادیم.

 

اما بیاید نگاهی هم به داده داشته باشیم. ال‌۲، ۲۵۰ برند در ۹ عرصه را مطالعه کرد و تاثیر فوق‌العاده‌ی محتوای تولید شده توسط کاربر بر اینستاگرام را دریافت.

 

مصرف‌کنندگانی که یک تصویر تولید شده توسط کاربر را مشاهده می‌کنند، ۴/۵ درصد احتمال بیشتری وجود دارد که تبدیل به مشتری شوند.

 

علاوه بر این، تصاویر تولید شده توسط کاربر یا مصرف کننده، احتمال خرید را چندین برابر در دسته‌های مختلف اجناس افزایش می‌دهند. تا سقف ۶/۴ برابر برای پوشاک.

 

محتوا تولید شده توسط کاربر

 

اگرچه تحقیقی بر روی( ۲۵میلیون پست تولید شده توسط کاربر)، پست‌های فیس‌بوکی است، ماورک دریافت که “محتوای تولید شده توسط کاربران که از یک برند تبلیغ می‌کنند، ۶/۹ برابر جذب کاربر بیشتری نسبت به پست‌های تولید شده توسط خود برند دارند.”

 

 

۸- طول کپشن تاثیری بر جذب مخاطب ندارد.

 

توصیه کلی برای کپشن اینستاگرام این است که کوتاه باشند. برای مثال، اسپروت سوشیال می‌گوید که ۱۳۸ تا ۱۵۰ کاراکتر بهترین حالت برای جذب حداکثر مخاطب و بیننده است.

 

به عقیده‌ی من دلیل خوبی برای این پیشنهاد وجود دارد: اینستاگرام فقط سه خط اول یک کپشن را نمایش می‌دهد و بقیه را پشت یک دکمه‌ی “بیشتر” پنهان می‌کند.

 

به طور جالب توجهی، سیمپلی مژرد دریافته است که در حالی که کپشن متوسط صد برند برتر جهانی، به طول ۱۳۸ کاراکتر است( با احتساب هشتگ‌ها)، “هیچ ارتباط قابل توجه آماری‌ای بین طول کپشن و میزان جذب کاربر وجود ندارد.

 

طول کپشن اینستاگرام

 

نظر شخصی من این است که یک طول ایده‌آل برای یک کپشن وجود ندارد. یک کپشن باید به اندازه‌ای بلند یا کوتاه باشد که برای انتقال پیامتان لازم است. می‌تواند یک ایموجی یا یک پاراگراف ۲۰۰۰ کاراکتری باشد.

 

همان‌طور که گفته شد، اگر می‌خواهید کپشنتان به طور کامل در اینستاگرام نمایش داده شود، پیشنهاد اینستاگرام این است که کپشنتان را در حد ۱۲۵ کاراکتر یا کمتر حفظ کنید. هاب‌اسپات با یک توصیه‌ی عالی آن را دنبال می‌کند:

 

به همان دلیل، توصیه شده که کپشن‌ها را به ۱۲۵ کاراکتر محدود کنید. اگرچه، نباید هم اطلاعات مهم را صرفا به خاطر قابل مشاهده نگه داشتن همه‌ی کپشن، از متن حذف کرد. به جای آن، جزئیات ضروری و فراخوان به فعالیت‌ها را در قسمت‌های اولیه قرار دهید و هشتگ‌ها، منشن‌ها یا اطلاعات اضافی را برای آخر کار بگذارید.

 

پژوهش اینستاگرامی مورد علاقه شما چیست؟ بازاریابی در رسانه‌های جمعی یک تلاش بسیار شخصی و خاص است. آن‌چه که برای دیگران کارآمد است، ممکن است همیشه برای شما کارایی نداشته باشد. به جای محسوب کردن یافته‌های این مطالعات به عنوان همه‌ی حقیقت، من ترجیح می‌دهم که آن‌ها را به عنوان نقاط شروع فوق‌العاده‌ای برای تجربیات خودم در زمینه رسانه‌های جمعی قرار دهم: از آن‌ها برای ایجاد فرضیه استفاده کنید، ایده‌های مختلف را امتحان کنید، نتایج را تحلیل کرده، و تکرار کنید.

 

شما با این هشت دستورالعمل چه فرضیه‌هایی می‌سازید؟

 

پژوهش مورد علاقه‌ی شما از این پست بلاگ چیست؟ آیا این یافته‌ها با تجربیات شما مطابقت دارند؟

 

نیوزویپ بررسی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهند ممکن است ویدیوها به زودی بهترین نوع محتوا شوند.

 

ناشران برتر، به طور میانگین، لایک‌های بیشتری بر روی تصاویرشان دریافت می‌کنند اما بیشتر کامنت‌ها بر روی ویدیوها گذاشته می‌شوند.( ال‌۲ روند مشابهی را یافت.)

 

متوسط میزان جذب کاربر ویدیوها با سرعت بیشتری نسبت به میانگین جذب کاربر تصاویر در حال رشد است.( ۵۳ درصد رشد در مقابل ۴۶ درصد رشد).

 

ناشران برتر این روزها ویدیوهای بیشتری را نسبت به گذشته پست می‌کنند، تا سقف ۹۳ درصد از پست‌های ماهانه‌شان.

 

این که ویدیوها از تصاویر در اینستاگرام عملکرد بهتری داشته باشند یا نه بستگی به فالوورهای هر برند دارد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ویدیوها را امتحان کنید و عملکردشان را با پست‌های تصویری‌تان مقایسه کنید. داده‌‌تان به شما خواهد گفت که کدام نوع محتوا را فالوورهایتان بیشتر می‌پسندند.

 

وقتی که نیوز ویپ ۲۰ ناشر برتری را که جذاب ‌ترین ویدیوها را پست می‌کنند، بررسی کرد، متوجه شد که متوسط تایم ویدیو ۳۰ ثانیه است. این می‌تواند نقطه شروع بسیار خوبی باشد وقتی که در حال ایجاد ویدیوهایتان هستید. در این قسمت برخی دیگر از توصیه‌های نیوز ویپ را مشاهده می‌کنید.

 

از میم‌های فرهنگی معروف یا مرتبط با مخاطبتان استفاده کنید.

 

به دنبال‌کنندگانتان چیزی را نشان دهید که به طور روزمره نمی‌توانند ببینند.

 

از شاهکارهای پ از اکشن، شیرین‌کاری یا ورزش استفاده کنید.

 

اشاره گذرایی هم به سلبریتی‌ها یا ورزشکاران داشته باشید.

 

از ترکیب رنگ‌های جذاب یا انیمیشن‌ها بهره بگیرید.

 

بر روی داستان‌های دل‌گرم کننده متمرکز شوید.

پیام بگذارید


تومان